Portofoons voor retail

Portofoons zijn het perfecte communicatiemiddel om de werkzaamheden van uw organisatie nog efficiënter te laten verlopen. Zonder snelle en efficiënte communicatie is het lastig om het maximale uit uw organisatie te halen. De portofoons maken het bijvoorbeeld laagdrempelig om een beslissing bij twijfel te verifiëren met de leidinggevende zodat er geen tijd wordt verspild aan werkzaamheden die niet nodig zijn.

In welke branche’s kunnen portofoons voor meer efficiëntie zorgen?

De portofoons kunnen in elke omgeving zorgen voor meer efficiëntie. De portofoon komt het beste tot zijn recht in situaties waar veel communicatie nodig is of waar personeel zich veruit elkaar begeeft en vaak verplaatst. Denk ook aan lawaaierige omgevingen waar het niet mogelijk is om elkaar te horen hier kunnen portofoons in combinatie met een headset er voor zorgen dat er toch communicatie mogelijk is denk hierbij aan omgevingen als een concert of een machinekamer. Hier onder vindt u een lijst van branches en bedrijfstakken waar portofoons voor meer efficiëntie kunnen zorgen en in sommige gevallen zijn ze zelfs verplicht.

  • Industrie
  • Haven
  • Distributie
  • Retail
  • Beveiliging
  • Bewaking
  • BHV
  • Zorg
  • Defensie
  • Hulpdiensten
  • Festivals

Hebben alle bedrijfstakken het zelfde type portofoons nodig?

Elke organisatie heeft een ander type portofoon dat het beste bij hun taken past. De retail kiest vaak voor een kleine lichtgewicht portofoon zoals de Motorola CLK46 waar in de industrie vaak wordt gekozen voor een robuuste portofoon zoals de Hytera PD78X. Daarom is het van groot belang om van te voren de wensen en eisen van de gebruiker op papier te zetten en vervolgens te testen met een portofoon die hier aan voldoet.

Hoe gebruiken we portofoons efficienter?

Na het aanschaffen of misschien daarvoor al vraagt de organisatie zich af hoe de portofoon kan bijdragen aan de bedrijfsvoering. Dit kan op verschillende manier en verschilt sterk per organisatie en bedrijfstak. Denk hierbij aan het opdelen in gebruikers groepen en een vaste proceduren aan uw personeel leren voor oproepen en antwoorden. Doormiddel van het koppelen van uw portofoons aan bijvoorbeeld de telefoon, brandmeldcentrale of alarmcentrale zorgt u er voor dat de portofoon nog efficiënter wordt gebruikt. Het koppelen van portofoons aan andere apparatuur dan bovengenoemde is ook mogelijk. Wanneer u voor ons een uitdaging heeft gaan wij deze graag aan zodat u nog efficiënter kunt gaan communiceren. Wilt u meer lezen over portofoons? klik hier.

Neem voor meer informatie over efficiëntere communicatie met de portofoon gerust contact met ons op.